Det är över nu!!

Låter lite hårt men det är sant midsommar är förbi och nu blickar man fram imot juletider,men det är ett tag kvar.
varför firar vi midsommar det ända man gör eller rätt många gör det är att supa och uppföra sig illa och sen all den stress som man har innan dennan dag,
men jag kan inte fatta alla som handlar på sig så mycket sen får man kasta nästan allt min fråga lärsig folk alldrig eller,
sen ska vi inte glömma jakten på färsk potatisen det är ju som det vore det sista man ska äta.

Jag såg de billigaste potatisen det var lidel men då var du tvungen att handla för över 300 kr så vem är det som vinner på detta,det är inte jag iallafall utan det stället som man köper potatisen för man köper mer än man behöver.
Ja kan ha fel om allt detta men jag kommer maila till systembolaget att nästa år reda att det kan sälja både sillen och dillen oh inte minst potatisen  för snapsen och ölen finns ju redan där,Oh på detta vis spar man mer tid så man inte behöver stressa.

Nog om detta nu är det semmester tider och då stiger bensinpriset upp och man ska vila upp sig men gör man det nix det gör man inte.

Dagens ord, "Spara lite för du vet inte när du behöver det"

Sen kommer jag inte att blogga lika mycke för det är semester tider och sen är man ju småbarnspappa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0