Fredag och en vecka kvar!

Om en vecka så är det stor premiär på nya Frölunda Torg och det ska bli spännade att se vad som öppnar,sen alla fina erbjudanden som kommer att finnas för det är dagen alla får lön.
rätt bra planerat kan man säga.
Men var idag på detta torg och jag kan inte få in att alla säger att det är dåliga tider det ser inte jag när man är på torget men jag kan ju som ha fel.
för när man ser köerna och hur folk handlar så börjar man fundera hur folk har råd att handla  så här en vecka innan lön och ett par dagar innan barnbidraget har kommit.
Jo det är det som har jobb och sen sitter i villa eller bostadsrätt och har en låg ränta på det lån det har och då kan man räkna ut att då finns de pengar att handla för.
Men vad händer om det går upp räntan jo då tar man till sitt kreditkort alltså pengar som man inte har utan det är på ett vis lånade pengar.
Det är inte så jag är avis eller så på det som handlar utan att man vill bara säga att tänk på att det inte är bara att handla och handla för när det vänder så kan allt andras över en natt och då är det gott om man har pengar sparade ifall de skulle knipa.

Ja vet att idag finns det inget utrymme att spara men en dag så kommer ja spara och bli av med alla dessa skulder som ligger där oh räntar sig men jag vet en dag så är man fri.
och det jag har lärt mig är att penger inte växer på träd.

Sen har jag en annan sak att blogga om men de tar vi nästa gång för nu är det fredag och så är det med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0