Böcker

Ja en lördag till har gått snart och jag ser fram i mot nästa för då är man utanför landets gränser.

Men denna dag var full av upplevelser av alla slag, dag började med en tur inte till city.

Se alla bok älskade människor stå i kö för en mässa så börjar man undrar vad som lockar alla dit ,kan det vara alla nya böcker eller är det för att möta den som har skrivit den bok man läser just nu. Den frågan kommer jag inte få svar på.

Sen är ju frågan om man kan sakna någon eller kan man bygga upp en längtan efter någon som man inte har mött.

Men jag kan säga att man kan sakna någon men inte efter så kort tid sen är det bara bra att vara ifrån den man saknar.

För då har man något att se fram i mot samt så har ingen än dött av att längtan.

Ja vill bara säga att det vissa fördelar när man saknar någon för då när man väl ses så är den tiden, man kan kalla den för guld tid eller som att få alla rätt på lotto.

Ja men att vinna på lotto kanske var att ta i men jag vill säga att känslan när man ser henne efter en stunds frånvaro är så härlig plus att den tiden man kanske sitter på det tåget som tar mig hem så gör det inget hur lång resa man har för man vet vad som väntar hemma.


Ja med tiden som har gått så har jag nu bott två år här i Göteborg, Ja kommer alltid vara en "Södertälje kille" det är min hem stad och där finns delar av min familj.

Min resa tog mig ner hit och vem vet var den går nästa gång.

 Ja vet att om saknade blir för stor så vet jag att det är bara 48 mil bort eller 4 timmar i en bil.

Nä nog om att nära bli sentimental så vann mitt hemmalag igen idag och det är lite synd att man missar matchen nästa lördag men då är jag inte i Göteborg eller Södertälje utan är på en båt i Medelhavet så det är min resa och jag vet hur jag kom dit hårt arbete.




image29


"Var i Onsla idag me och det var goda mat som alltid,jag fastnade inte i dörren"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0