Söndag morgon

Klockan 07:28 så väcks man till en sång "Nu är det samling" och när kommer Micke

Ingen sovmorgon denna höstdag men det gör inget för när man känner doften av kaffe så tänker man inte på vad klockan är.

 Ja tänk vad en doft kan göra om man tänker efter det kanske inte är kaffe utan en parfym ifrån en kvinna som man blir på mind om.

Det är ganska intressant att man kan förknippa saker med vissa personer det är allt ifrån dofter till platser som påminner om någon.

Ja varje person som ja möter eller släpper in mitt liv lämnar som ett litet avtryck ifrån sig men vissa som man har släppt in tar man bort för att inte bli påmind om, men även hur mycket man än försöker så nog på ett konstigt sätt dyker just det minnet upp tack vare en doft.

Ja tänker på om man inte kunde känna dofter det skulle vara jobbigt tänka inte få känna doften av nybakade bullar och nybryggt kaffe eller doften på den kvinnan man åtrår.

Men om jag inte skulle kunna känna någon doft så skulle man på något sätt använda de andra fyra sinnen man har eller om man har tur sitt sjätte sinne.

Men jag kan bara säga att jag har alla sinnen och de fungerar vad jag vet.

Får testa att de funkar en dag man vill ju inte missa doften av saltvatten och solkräm och annat som luktar gott.

Jag kom just på att ibland så finns det fördelar med att inte känna alla dofter, jag tror alla vet vad jag menar, den listan kan göras lång.

image30

"Du ser bullen och visst kan du känna hur du börjar känna doften av denna nybakade bulle"


 

PS: kände du doften?



 


Kommentarer
Postat av: Zirie

Hörde, eller om jag läste , att det är "Kanelbullens dag" på torsdag...

2007-10-01 @ 00:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0