Ullared eller GEKÅS!!!

Idag var jag med familjen inte hela den som inte vara med var Alexander,Han var på väg ner till LEGOLAND med sin mamma.
Vi andra var åkte ner i den röda faran eller jag kan säga en svensk klassiker med andra ord en hedlig volvo 745 så nu fattas bara villan så är man en äkta svenson,men jag vill inte bli en svenson.
åter till GEKÅS i ullared och detta fenomen klockan var ca 08:20 då man klev in i detta shopping mecka och jag kan säga att pakeringen var reda halv full och det med tanke att de öppnar kl 08:00...vad gör folk där!!!
Jo det kan jag berätta man åker dit i tron att göra fydet eller klippet för när man går in i detta stora hus så hoppar köpkänslan på en och man faller för alla dessa "låga priser" men om man kollar så är det inte så billigt men men jag ska inte bara klaga vissa saker är billigare men då ska man nog hålla sig till kläder och DVD,CD.

När man är inne i detta gula hus då blir folk som GALNA man blir påkörd och det knuffas och trängs som tusan för vad undrar jag, det finns ju grejor tilla och det fylls på hela tiden.
Ja kan inte fatta hur folk kan göra på detta vis det finns regler eller ska man bara köra på utan respekt och knuffa på alla som kommer i min väg.
Det blev efter ca 2 timmar för mycket så gick vi till kassan och där för man köa och åter igen kommer folk med kundvagn och knuffas när man står snäll i kö.

Men jag måste berätta hur en kvinna hänger sig över MIN kundvagn där vår minsta son ligger och sover i sin bilstol,då blev jag förbannad och säger." Du kan ju för fan be om att man flyttar sig så du kommer åt" men den kvinnan släppte det hon höll och gick.
Nog om detta snart är det fredag igen...

Lite fakta om detta så kallade shoppingparadis....

Det senaste försäljningsrekordet sattes fredagen den 16 november 2007 med en dagsförsäljning på drygt 20,7 miljoner kronor!


Bästa enskilda försäljningsmånaden genom tiderna blev oktober 2008 med fantastiska 400 miljoner kronor!


Det senaste besöksrekordet slogs den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005!


Regnrekord - mest nederbörd i Sverige föll 2004 över Ullared i Halland med 1.300 millimeter.


Gekås Ullared har en av Sveriges största parkeringsplatser med fler än två tusen avgiftsfria parkeringsplatser. Affärsytan motsvarar fyra fotbollsplaner.


Varuhuset har 5 000 kundvagnar att låna ut.


Vi säljer en halv miljon jultomtar årligen.


Mer än 40 miljoner bullar gräddas i formar från Gekås Ullared varje år.


12 miljoner bakplåtspapper säljs varje år i varuhuset.


Årligen smaskar vi i oss 2.000 ton godis från varuhuset.


12 miljoner par strumpor får nya ägare varje år.


Det kommer en lastbil med varor till oss var 10:e minut. Utan påfyllning skulle våra kunder, under högsäsong, tömma hela varuhuset på mindre än två dygn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0