22:01...

Det vad klockan står på nu när jag sätter mig framför denna dator för att blogga,jag har nog tänkt på vad jag ska skriva och det slog mig att det finns ju alltid något att sklriva om,nästan som man tänker när man möter sin granne eller någon annan.
Ja man kan ju prata om vad som helst om man tänker efter det börjar med vad gör du nu eller så kommer man in på vädret om inte man har redan tagit upp det så kommer den goa frågan hur mås det,och man kan ge sig fan på att man får ett svar såm kan vara i still med "Jo tack det är bra " men är det sanningen som den jag pratar med säger ofta är det så att man inte vill berätta hur det är me än ,
för jag kan inte komma och säga näää det för jävla dåligt  och sen dra man på av bara tusan,vad händer jo den man pratar med kommer snabbt på en "ursäkt " för att komma iväg.
för vem vill prata med en person som bara beklagar sig och gnäller på de lilla minsta.

Jag kan tänka mig att av tio person så är det minst åtta som känner igen sig i detta.
men då är ju min fråga ska man inte var rättvis mot mig själv för det är bättre att ett lättat hjärta samt ett gott samvete och sen kunna sova gott om natten.
jag  vet var jag sitter i och hur det ser ut men det blir inte bättre om jag sätter på en stubbe och börjar gnälla över att fan det var ju myror i just den stubben jag satt mig på,sen är det igång för sen måste ju jag beklaga mig till nästa person  hur illa det var att sitta på denna stubbe,men innan jag gör det ska nog jag tänka till för vem sa att jag skulle sätta mig ner på en subbe med myror jo jag själv,oh ingen annan.
nog men detta för jag tänker på framtiden och det är ljus för jag har två söner som växer och är friska och mat på bordet så jag klagar inte.
men vill bara säga att det är inte lätt att vara småbarnspappa och nu vet jag var alla gråahår kommer ifrån,men jag ska inte klaga för min pappa hade ju tre småbarn och hur fixade han det,jag får ta och fråga han helt enkelt för prata ger ju svar.

Dagen ord : Var rädd om det du har för det kan försvinna snabbare än du tror,

22:21 avslut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0